بزرگ شدن کودکان در محیط های آلوده می تواند بر فشار خون آنها در مراحل بعدی زندگی تأثیر بگذارد

11مه 2021- محققان گفتند: كودكانی كه در محیط های بسیار آلوده بزرگ می شوند، در معرض خطر فشار خون بالا قرار می گیرند.

محققان چینی به مرور 14 تحقیق در مورد آلودگی هوا از آمریکا، چین و اروپا پرداختند. آنها با بررسی میزان پذیرش افراد در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، اثرات آلودگیهای ناشی از سوخت دیزل و سایر آلاینده ها را بر سلامتی افراد بررسی کردند.

دکتر Yao Lu، نویسنده ی اصلی این تحقیق، و استاد مرکز تحقیقات بالینی در بیمارستان سوم Xiangya در دانشگاه جنوبی مرکز در چانگشا، گفت: تجزیه و تحلیل ما اولین تحقیق برای بررسی دقیق مطالعات پیشین، بمنظور ارزیابی کیفیت و میزان ارتباط بین آلودگی هوا و فشار خون در میان کودکان و نوجوانان است.

این مطالعات شامل داده هایی از بیش از 350 هزار کودک و نوجوان 5 تا 12 سال بود.

محققان شواهدی از ارتباط بین تماس کوتاه مدت و طولانی مدت با برخی از آلاینده های هوا و فشار خون در کودکان پیدا کردند.

همین نتایج در میان کودکان جوانتر که برای مدت زمان طولانی در معرض ذرات ریز و دی اکسید نیتروژن ناشی از آلودگی ترافیک بودند، پیدا شد.

فشار خون بالا در دوران کودکی در صورت عدم کنترل می تواند منجر به فشار خون و بیماری های قلبی عروقی در مراحل بعدی زندگی شود.

دکتر Lu گفت: برای کاهش تأثیر آلودگی محیط زیست بر فشار خون در کودکان و نوجوانان، باید تلاش شود تا میزان تماس آنها با آلاینده های محیطی کاهش یابد. علاوه بر این، اندازه گیری معمول فشار خون در کودکان و نوجوانان نیز بسیار مهم است، و می تواند به ما در شناسایی زودهنگام افراد دارای فشار خون بالا کمک کند.

این یافته ها در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/may/polluted-environments-in-childhood-can-impact-blood-pressure-in-later-life.html